Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu’nun koordinesinde bir haftada 1. etabı tamamlanan Kardeş Şehir Geçici Konaklama Merkezi’ne de giden Cumhurbaşkanı Erdoğan, depremzedelerle de bir araya geldi.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, beraberindeki MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli ve BBP Genel Başkanı Mustafa Destici ile birlikte Elbistan’da Trabzon Büyükşehir Belediyesi ve AFAD iş birliğiyle oluşturulan Kardeş Şehir Geçici Konaklama Merkezi’ni ziyaret etti. Depremin ilk anından itibaren Elbistan’daki çalışmaları koordine eden Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu riyasetinde oluşturulan Kardeş Şehir Geçici Konaklama Merkezi beğeni kazandı. Depremzedelerin mağduriyetini en az indirmek için önce konteyner alanlarını belirleyen Trabzon Büyükşehir Belediyesi, ardından dolgu ve altyapı çalışmalarını tamamladı. Daha sonra ekipler tarafından elektrik, su ve kanalizasyon imalatı yapıldı. Konteynerlerin yerleştirildiği alana Büyükşehir Belediyesi tarafından 2 bin ton asfalt dökülürken, yol çizgileri tamamlandı. Konteyner kentin tam bir yaşam alanı olması adına her şeyi düşünen Başkan Zorluoğlu’nun talimatıyla Trabzon'dan gönderilen ağaçlar alana yerleştirilirken, konteynerler de Trabzon silüeti ile süslendi. Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu’nun eşi Sevcan Zorluoğlu da Elbistan’daki kadın ve çocuk depremzedelerle yakından ilgilenirken, konteyner kent alanına çocuk oyun parkı ve çocuk oyun evi kuruldu.  Çamaşırhane, ibadethane, aşevi, sosyal marketin de yer aldığı konteyner kentte titiz çalışma yürütüldü. Bugün Elbistan temasları kapsamında Kardeş Şehir Geçici Konaklama Merkezi’nin 1. etabını ziyaret eden Cumhurbaşkanı Erdoğan ve beraberindeki liderler, sergilenen etkin çalışma nedeniyle emeği geçenlere teşekkür ettiler.

ACININ BÜYÜKLÜĞÜNÜN FARKINDAYIZ

Elbistan halkı tarafından yoğun ilgiyle karşılanan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Afet Koordinasyon Merkezi’nde yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı;

“Öncelikle ölenlerimize Allah'tan rahmet, yaralılarımıza acil şifalar diliyorum. Tarihimize en acı günlerimizden biri olarak geçen 6 Şubat'ta meydana gelen 7,7 ve 7,6 büyüklüğündeki depremlerden ikincisinin merkez üssü Elbistan'dı. Bilim insanları maruz kaldığımız afeti istisnai bir tabiat hadisesi olarak tanımlıyor. Her biri neredeyse ayrı bir deprem yıkıcılığında olan artçı sarsıntılar halen devam ediyor. Arama kurtarmadan yardım çalışmalarına kadar her konuda Maraş'ta 41 binin üzerinde personel ve 5 bin 733 iş makinası görev yaptı. Depremlerde sadece ilçemizde binin üzerinde Maraş genelinde 12 bin 683 vatandaşımız hayatını kaybetti. Depremzedelerimizin yaşadığı acının büyüklüğünün farkındayız. İl ve ilçe ziyaretlerimizde milletimizin bu imtihanı gerçekten vakur bir şekilde göğüslediğini görüyoruz.”

HER ALANDA DEPREMZEDELERİN YANINDA OLDUK

“İlk günlerde deprem alanının genişliği çetin kış şartları ve yıkımın büyüklüğü yürütülen çalışmaları olumsuz etkilemiş olsa da kısa sürede tüm engellerin üstesinden gelmeyi başardık. Karşımıza çıkan zorlukları birer birer aşarak ihtiyaç duydukları her alanda depremzedelerimizin yanında olduk. Sivil toplum kuruluşlarımızdan belediyelerimize, uluslararası yardım ekiplerinden gönüllülere kadar arama kurtarma ve yardım çalışmalarına destek veren herkese buradan bir kez daha teşekkür ediyorum.

Bugüne kadar toplam 20 bin 300 depremzedemizin tahliyesini gerçekleştirdik. İnsanlarımızın barınma ihtiyaçlarının karşılanması için çadır kent ve konteyner kent kurulumlarını sürdürüyoruz. Maraş genelinde çadırda, kamu tesislerinde, yurtlarda, okullarda ve diğer alanlarda 461 bin vatandaşımızı barındırıyoruz. Sadece Maraş'ta kurduğumuz ve dağıttığımız çadır sayısı 77 bine ulaştı. Aynı şekilde ilçeleri ile birlikte şehrimizde 24 bin konteyner planlaması yaptık. İaşe ihtiyaçları için 41 seyyar mutfağımız ile vatandaşlarımızın hizmetindeyiz. Toplam 32 uzman personelimizle çocuklarımız başta olmak üzere depremden etkilenen tüm kardeşlerimize psikososyal destek veriyoruz. İlçemiz genelindeki bin 123 trafonun 2'si haricinde hepsi faal haldedir yani elektrik konusunda sıkıntı kalmamıştır. Doğal gaz hatlarındaki sorunların çoğunu giderdik. Böylece abonelerimizin yüzde 75'ine doğal gaz verilmesini sağladık. İçme suyu arzı konusunda da yüzde 98 oranına ulaştık. Kara yollarımızda deprem sebebiyle oluşan tahribatı tamamen giderdik. Haberleşme alt yapımızı da güçlendirerek mobil iletişim sorununu çözüme kavuşturduk.”

TÜM YARALARI SARACAK KUDRETE SAHİBİZ

“Enkaz kaldırma faaliyetlerinin bitmesiyle birlikte ilçemizin yeniden imar ve ihyasına başlıyoruz. Ekiplerimizin yaptığı incelemelere göre Elbistan'da 3 bin 487 binadaki 4 bin 339 bağımsız bölümün yıkık, acil yıkılacak ve ağır hasarlı olduğu tespit edildi. Maraş'ın tamamına baktığımızda bu rakamın 45 bin 575 binada 119 binden fazla bağımsız bölüme ulaştığını görüyoruz. Bir kaç ay içinde deprem bölgesi genelinde köy evleri ile birlikte 309 bin konutun inşasına başlıyoruz. Kahramanmaraş için Elbistan için hemen şimdi inancı ile ilk etapta Maraş'ta 83 bin konut ve 18 bin 681 köy evi ile bismillah diyoruz. Sizlerden bunun için bir yıl müsaade istiyorum. Ölenleri geri getiremeyiz ama onun dışındaki tüm yaraları saracak tüm yıkımları telafi edecek azme, tecrübeye ve kudrete sahibiz.”

ESKİSİNDEN DAHA GÜZEL EVLERE KAVUŞTURACAĞIZ

“Hamdolsun TOKİ, deprem sınavını yaptığı binaların ön hazırlıkları, inşa kalitesi, depreme dayanıklılığı başta olmak üzere her alanda alnının akıyla vermiş bir kurumumuzdur. Bunu Van'da, Bingöl'de, Erzincan'da, Malatya'da, İzmir'de yaptık. Yeni konutları da bu standartlarda inşa edeceğiz. Zemin artı 3 veya 4 kat şeklindeki binalarda 3 oda 1 salon olarak inşa edilecek konutlarımız şehirlerimizin kendi mimarileri ile uyumlu şekilde planlanıyor. Fay hattı ve zemin sıvılaşması olan yerlerde yapılaşmaya izin vermemekte kararlıyız. Bunun için yeni yerleşim yerlerini ovalardan dağlara doğru kaydırıyoruz. Sadece konut değil alt yapısı, okulu, camisi, sağlık merkezi, çarşısı, parkı, spor alanı ile yepyeni hayat alanları inşa ediyoruz, inşa edeceğiz. Şimdilik çadır kentler, konteyner kentler şehir içinde ve diğer yerlerde kira kamu tesislerinde misafir etme gibi geçici barınma imkânı sağladığımız vatandaşlarımızı eskisinden daha güzel evlere kavuşturacağız.”

BU ÜLKENİN YENİ ACILARA TAHAMMÜLÜ YOK

“Ülkemizin demokrasi ve kalkınma atılımlarını gerçekleştirmiş bir yönetim sıfatı ile deprem bölgemizi yeni baştan inşa etmek de inşallah bizlere nasip olacaktır. Deprem tehdidi altındaki şehirlerimizin tamamında da kentsel dönüşüm çalışmalarını hızlandırarak binalarımızın yıkıldığı, insanlarımızın altında kaldığı dönemi sona erdirmek için tüm gücümüzle çalışacağız. Yaşadığımız bu büyük felaketin deprem gerçeğini herkese, hepimize tekrar hatırlattığına inanıyorum. Özellikle kentsel dönüşüm projelerimizin ülkemiz açısından ne kadar vazgeçilmez olduğunu hep beraber tecrübe ettik. Artık her kim zehirli dili ile veya insanlarımızı tahrik etmek suretiyle bu işleri engellemeye kalkarsa doğrudan milletimizi ve ülkemizi sırtından harçerlemiş olacaktır. Bu ülkenin yeni acılara tahammülü yoktur. Biz

de ideolojik veya keyfi sebeplerle kimsenin milletimize yeni bedeller ödetmesine müsaade etmeyeceğiz. İnşallah deprem tüm illeri, ilçeleri, köyleri ayağa kaldırırken ülkemizin diğer bölgelerindeki aynı tehditle yaşayan yerlerimizi de süratle dönüştüreceğiz.”